sippa

Alla inlägg under januari 2010

Av Gabriella - 18 januari 2010 17:09

Jag fick en bild av Colleens uppfödare. Den här hanen heter Gauguin des marecages du prince och är en släkting till min lilla Colleen. Han är född 1991 så det är några år som skiljer dem åt. Det är inte svårt att se likheten mellan dem i pälsen.    

Av Gabriella - 18 januari 2010 16:47

Colleen har kommit in i en period nu då hon är helt besatt av har-, katt- och rådjursspår mm. Så därför tänkte jag att det kunde vara bra att träna på lite inkallning och det är lättare att ha koll på henne när vi går på isen. Colleen var jätteduktig och även då vi gick i skogen lyssnade hon bra på mig.


Jag hade även med mig hundgodis och det gillade Sippan, hon blev så fjäskig och försökte med en massa tricks och charm för att få sig en godbit.              

Av Gabriella - 18 januari 2010 15:31

I natt har Colleen varit busig. Efter en halvtimmes kvällspromenad så ville hon ju såklart ut igen. Jag tog ut henne en sväng och märkte då att det enda hon var intresserad av var att jaga efter grannarnas katter, vilket inte uppskattas av varken mig, katterna eller grannarna. Så jag tog in henne igen. Colleen tyckte så klart att jag var tråkig och försökte ta saken i egna "tassar" och försökte smita ut genom att själv öppna dörren, vilket hon lärde sig vid 6 månaders ålder.


Jag är säker på att jag låste ytterdörren och brorsan är säker på att han låste den i hans rum, så vi har ingen aning om hur hon kom ut för låsa upp dörrar det kan hon inte. Men hur som helst ut kom hon. Senare vaknade brorsan av att någon krafsade och hoppade på dörren, när Colleen kom in var hon full i snö. Hur länge hon varit ute vet vi såklart inte, men gissar på att det måste ha varit omkring 2-3 timmar. Så för oss gäller det att vi är extra uppmärksamma så att det inte händer igen.  

Av Gabriella - 7 januari 2010 16:30

Colleens mamma (Coccolina) har nu blivit parad med Booly Wooly (Guyguy). Valpar väntas under Februari. Det är andra gången dem två får en kull tillsammans och det blev väldigt lyckat sist. Uppfödaren hoppas på en lika fin kull även den här gången.


Av Gabriella - 5 januari 2010 12:58


Colleen är 9 veckor och vi har just kommit hem från Frankrike med henne.


 Hon uppförde sig jättebra under hela resan, även när vi var inne på mcdonalds där det var väldigt högljutt så kunde Colleen slappna av. En riktig liten globetrotter.

























































Nedan är Colleen 3 1/2  månad. Jag försökte få några stå-bilder på henne, men hon hade väldigt svårt att stå still.


Nedan till vänster är vi på väg till affären. Numera så är det mest Colleen som får jobba med att dra vagnen. Det är väldigt bra träning speciellt om hon har mycket överskottsenergi.



4 1/2 månad. Colleen är väldigt busig när hon är ute och älskar att leka med andra hundar, dock så tycker Sippan att hon bara är jobbig för det mesta.



  Här tar Colleen det lugnt, men så fort man vänder ryggen till så letar hon upp något oskyldigt gossedjur som hon kan bita av ögonen på, som tur är så försvinner dessa hyss gradvis med åldern.

Dan före julafton, ett år sedan. Colleen är 6 månader och har blivit riktigt stor, snart växer hon om Sippan. Jag har borstat igenom hela henne och då blir hon så här fluffig. Colleen är min första hund som behöver mycket pälsvård och emellanåt kan jag tycka att det blir väldigt jobbigt, men då är det tur att jag har en sådan snäll hund som har bra tålamod med mig.


Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards