sippa

Alla inlägg under oktober 2010

Av Gabriella - 31 oktober 2010 16:12

Idag har Colleen fått jaga med en riktig jägare. Hon skötte sig väldigt bra och hade inga problem med att följa med en främmande person ut i skogen. Eftersom han tidigare jagat med en irländsk setter så skiljer det sig ju en del från hur dem jobbar. Settrar är ju stående fågelhundar och barbeter är stötande fågelhundar. Men det gick bra ändå och han sade att Colleen har mycket fågelintresse och att hon är duktig på att använda nosen för att söka efter fåglarna. Hon stötte upp sin första järpe,   men han hann inte skjuta den.


Det är synd att det är så sent på jaktsäsongen nu, många fåglar börjar försvinna. Jag tycker att det är jättekul att Colleen har fått prova på att jaga och att hon gillade det är det inga tvivel om. Efter att hon kom hem så har hon varit rätt så trött.   Förhoppningsvis så får hon jaga någon mer gång, det är bara att vänta och se hur det blir. Stort tack till våran jägare som tog med henne. Det är väldigt uppskattat.

 


Från Haloween, ex. sambosarna   Jag, bells och fanny

  Jag hade en hel del problem med håret, men tillslut med mycket hjälp lyckades vi få några lockar i det. Bara för att dem skulle försvinna i regnet så fort vi gick ut på väg till bussen.   


Av Gabriella - 29 oktober 2010 21:41

Det känns som att jag och Sippan är på djursjukhuset alldeles för mycket. Nu har vi fått fara dit igen pga en bakteriell öroninflammation. Det kliar ganska mycket, vilket leder till att man får ha lite uppsikt över henne så hon inte kliar sönder öronen. Förhoppningsvis så försvinner det snart nu när vi fått ett medel att behandla med. Tidigare när Sippan haft problem med öronen så har det försvunnit snabbt då man behandlat rätt. Jobbigt är det när dem här öronproblemen ständigt vill återkomma. Tur ändå att det inte är alltför ofta.


Sötvovven ;)

 

Av Gabriella - 16 oktober 2010 23:05

Även Nelson (Dionysos-G) njuter av nysnön  

             

Av Gabriella - 16 oktober 2010 22:44

Idag har jag och Angelica varit på en inofficiell agilitytävling med Colleen och Gaia. Jag tävlade med Colleen och hon gick bra. I agilityklass 1 kom vi 3:a av 17 starter med 0 fel och tiden 47,32s, maxtiden var 52s. I andra loppet tycker jag att hon gick bättre, men då missa jag vid slalomingången och vi fick 5 fel där. Så vi slutade där på en nionde plats. Colleen är väldigt duktig, följsam och lyhörd. Det jag däremot skulle vilja ha lite mer av är fart. Hon tar det oftast ganska lugnt, så nu har jag något att träna på i vinter. Varför stressa ;) Dem gånger vi tar längre pauser från träningen brukar hon gå sååå mycket bättre. För då är hon oftast väldigt taggad och det blir jag som får kämpa att hinna med.


My Superdog

 

Av Gabriella - 16 oktober 2010 22:36

Vi har fått SNÖ. Det känns som att det är alldeles för tidigt, men det försvinner väl mest troligt. Hundarna däremot ÄLSKAR det. Framförallt Gaia tyckte det var superkul. Först bara luktade hon. Hon lukta och lukta och verkade helt fasinerad av att det kom fotspår från mig när jag gick. Sedan börja hon vilda, hon bara sprang och sprang runt på gården. När jag släppte ut dem andra två så hängde dem också med. Det är kul att se på när Colleen och Gaia leker för Gaia har så mycket mer energi än Colleen. Det kan göra att hon verkar mkt snabbare, men då Colleen släpper loss ser man hur överlägsen hon är. Colleen är verkligen snabb och framförallt smidig. Även Sippan tyckte att det var jättekul, dock sprang hon ju inte lika mycket som dem andra två. Utan hon nöjde sig med att bara skutta omkring lite och skälla på ilmonstrena.

                   

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards