sippa

Alla inlägg under januari 2011

Av Gabriella - 29 januari 2011 01:02

Den 8:e maj så kommer det att vara en inofficiell utställning på Grans i Öjebyn. Gaia är anmäld till den, men det blir syrran som får ställa ut henne för jag är då i utlandet. Imorgon åker jag iväg till Spanien där jag kommer volontärjobba på SOS animals i ca 3 veckor och sedan far jag vidare till Israel där jag kommer jobba på en kibbutz ca 3 mån. Ser väldigt mycket fram emot det här, men kommer ju sakna hundarna jättemycket. Det är jättesnällt av mina föräldrar att ställa upp så här och ta hand om hundarna åt mig. Mer info om utställningen finns här: inofficiellutstallning.webs.com

 

Här kan man se dem officiella utställningar som kommer att vara i år:

http://kennet.skk.se/internetanmalan/Start.aspx

Av Gabriella - 16 januari 2011 23:15

Idag blev det Kalix för mig och den svarta duon. Vi hälsade på hos Chloris med familj och även Josefin joina oss med lilla Athena. Systrarna lekte på bra med varandra, lite gnäbb blev det men inget mer än på leknivå. Colleen tyckte också det var kul att får springa av sig med döttrarna. Gaia och Chloris var så lika varandra att jag ibland blandade ihop dem i allt virrvarr som uppstod. Athena gillar verkligen snön och hon var så söt när hon dök ner med huvudet och ploga sig fram. Hon var nästan mer vit än svart så som hon levde om.


Man hade väl kunnat önska sig bättre väder. Mycket snö och blåst är inte det bästa, men våra barbeter brydde sig då inte alls om det. Vissa har ju tjock päls, så dem vill ut och busa oavsett väder och vind.   


Vi blev bjudna på jättegod mat och fika, Tack Susanne.    Lyckades också få några riktigt fina bilder på var och en av dem och vi mätte och vägde dem alla. Lite skillnader är det mellan dem, men alla är ändå små tikar. Colleen är 53 cm och väger 20 kg. Chloris är 54 cm och väger 18,8kg. Både Gaia och Athena är 52 cm, Gaia väger 20,1kg och Athena väger 19kg. Alla har väldigt bra hull, varken för tjocka eller för smala.


Colleen och Athena

   


Gaia och Chloris

    Jag är så stolt över alla Colleens valpar. Dem är så fina, vilken duktig tjej jag har.   

Ida och Colleen

 


         

Av Gabriella - 16 januari 2011 22:30

Förra helgen for jag och hårmonstrena till Lövskär för att träffa Ove, Anita och så klart Nelson (Dionysos). Det blev ett kärt återseende och hundarna lekte och hade så kul ihop. Även basenjin Sia fick vara med och ha skoj. Dem leker så bra med varandra och man blir så glad av att se dem att man nästan glömmer bort den bitande kyla som var. Vi värmde oss dock med varm choklad och grillad korv vilket var väldigt gott och uppskattat.


Nelson är mycket fin och även han har ett supertrevligt temperament. Mycket fart är det då i dem benen. Han är genomsnäll och väldigt glad.  En riktigt bra tur var det med glada och busiga hundar och trevligt folk.


Nelson

 

     

Av Gabriella - 6 januari 2011 18:46

Idag for jag in till stan med hårmonstrena för att träffa ytterligare ett. Lilla Wilma var så klart lika glad som alltid och mina vovvar blev helt tokiga. Tänk så kul det kan vara att träffa en syster. Det är så kul att se dem leka tillsammans, man blir så glad och Colleen tyckte det var superkul också. Vi gick en sväng på isen och lät dem vilda av sig sen gick vi hem till Wilma för en kopp kaffe. På väg till isen så uppförde sig Gaia som en riktig vilding. Hon bara drog i kopplet och skulle till syrran, man skäms ju när hon uppför sig så.


Både Wilma och Gaia har klarat sig igenom nyår och allt smällande utan problem, vilket är mycket skönt. Wilma har börjat löpa och det var ungeför i den här åldern som Colleen löpte första gången så det blir väl ganska snart som Gaia ska börja löpa också.


Gaia är nu 52 cm i mankhöjd och väger 50,5kg. Så hon är lite mindre än Colleen på 53cm och 51,5kg, men nära. Viktmässigt så är jag ganska säker på att hon kommer gå om Colleen, men inte i höjden.


Gaia och Wilma. Det var sjukt mycket mygg ute när den här bilden togs och INGEN valp ville komma in. Haha, var orolig att dem skulle bli uppätna och vi fick då kämpa för att få in dem, för så fort dörren öppnades skulle dem ut igen.

 

Några månader senare...

Wilma och Gaia

 

     


Tack Monica för en trevlig dag    Alltid lika kul att träffa er.

Av Gabriella - 6 januari 2011 18:27

Jag och Colleen firade nyår nere i Falköping. Hon tycker det är jättekul att hälsa på där nere. Där får hon alltid så mycket uppmärksamhet, vilket hon ÄLSKAR. Min lilla kusin och mina kusinbarn brukar vi vara med ganska mycket. Colleen blir alltid lika glad när hon får träffa dem igen. Det finns så många harar där att Colleen blir alldeles till sig. Hon hittar harspår ÖVERALLT och vill ju såklart inget hellre än att få springa iväg efter dem. Så det gäller att ha koll på henne.


Veckan där nere har varit riktigt bra. Vi har gått långpromenader, åkt skidor och Colleen har träffat mina kusiners hundar, golden Ronja och labben Molly. Jag och tjejerna har också åkt pulka, vilket var riktigt kul. Bobben var snabbast och vi hoppade i smågupp.    Colleen älskade att få springa lös upp och ner för backen. Bra motion blir det.


Snyggast  

 

 

Av Gabriella - 6 januari 2011 18:24

Numera väger Nelson så mycket som 27kg.

   

 

Av Gabriella - 6 januari 2011 18:14

Valparna är nu 8 månader gamla, så man ska kanske börja kalla dem för unghund ist. Känns dock som att dem förtfarande är små valpar, i sättet iaf.     Lite nytt från Chloris i Kalix. Hon väger nu 20 kg och är 54-55 cm i mankhöjd.


Det var ett tag sen hon var så här liten.

  Så sööt man är.     

 

     

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards