sippa

Alla inlägg under mars 2011

Av Gabriella - 23 mars 2011 17:35

Självklart så blev det snöstorm i kära lilla Lule den dagen som jag skulle iväg till Spanien, malaga. Flygplanet som kom från Stockholm som jag skulle åka dit med kunde inte landa pga all snö. Stora plogbilar var kvugna att ta bort snön och typ isa av vägen. Undertiden så fick planet cirkulera ovanför flygplatsen.


Till slut så kom vi på planet, det var ca 1 timma försenat och jag var väldigt nervös vid det laget för jag hade bara ca 1 timma på mig att byta till det flygplan som skulle ta mig till Malaga. Väl framme i Stockholm så fick jag och ett äldre par skjuts direkt till nästa plan. Det kändes väldigt skönt för annars hade jag aldrig hunnit med flygplanet till Malaga. Resan gick bra, från Stockholm tog det kanske fyra timmar att komma till Malaga.


På flygplatsen blev jag hämtad av ett par som brukar hjälpa till med just det att plocka upp volontärer som ska till SOS animals. Vi for förbi matvaruaffären Mercadona, där jag köpte lite mat och sedan for vi iväg till SOS animals. Klockan var halv åtta när vi kom fram dit och grindarna var stängda och låsta och alla dem andra volontärerna hade gått och lagt sig. Vi fick stå där utanför och tuta som ena galningar innan ngn kom och öppnade åt oss. Dem visade mig var jag skulle sätta maten och var "min" husvagn var. Det var så mörkt att man inte såg så mycket så jag gick och lade mig direkt.


Det jag lade märke till mest under natten var alla ljud. Hundskall kom från alla håll och kanter, vad jag fick veta senare var att alla grannar har minst två gårdshundar. Om en hund börjar skälla så hänger alltid ngn annan på och det är nästan alltid ngn som skäller. På nätterna var det också jättekallt. Jag hade ett duntäcke och en filt och ändå kunde jag frysa HELA natten. Mornarna var ändå värst, svinigt kallt att ta av sig täcket när man gick upp. Man fick slänga på sig kläderna så fort som möjligt för att inte frysa ihjäl. Ändå var man så kall att det typ hindrade ens rörelser.

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards