sippa

Alla inlägg under december 2011

Av Gabriella - 29 december 2011 17:45

Parningen har gått bra och jag är mycket nöjd med Broen. Att välja honom visade sig vara en vinstlott. Jag hade inte kunnat hitta en bättre hane till Colleen. Det är alltid riskfyllt att välja en hane som man aldrig träffat tidigare. Men allt jag hört om honom visade sig stämma.


Broen är en väldigt trevlig och glad kille. Han är mycket social mot hundar och människor. Precis som Colleen så kommer han och puffar på en med nosen så man klappar honom. En riktig liten kelgris. Han är lugn och trygg i nya situationer. Broen är busig, nyfiken, framåt och väldigt utåtriktad. Han tränas i agility och lydnad, vilket han älskar och är duktig på. Han är väldigt kontaktsökande och det gör att det är lätt och kul att träna med honom. Broen gillar att apportera bollar och går gärna ner i vatten. Han är en så kallad ögonkännare och anpassar sig till dem han träffar t ex valpar, barn och äldre. Vad jag även har fått veta nu är att i höstas blev han nederländsk utställningschampion. Från då han var yngre har han ett unghundschampionat. Broen har samma fina "crochet" på svansen som Colleen. (toppen böjer sig som en liten båge vid rörelse)


Han har publik

 

       

Av Gabriella - 24 december 2011 08:00

Jag hoppas ni allihopa får en riktigt God jul och ett gott nytt år.

 

Av Gabriella - 23 december 2011 08:16

Colleen har börjat löpa så snart kommer hon få träffa Quaciendas Nubie Aqua-Aura "Broen". Alla förberedelser inför våran Hollandsresa är klara. Så vi kommer att både fira Jul och nyår där. Lilla Gaia kommer att få stanna kvar hemma i Sverige.

       

Av Gabriella - 15 december 2011 16:48

Att hundar älskar snö är det då inget tvivel om, inte när det gäller mina iaf. Dem blir alltid jätteglada då första snön kommer, dock får man passa sig då det blir så halt som det har blivit nu. För det finns då inget stopp på dem nu. Den här veckan har Colleen och Gaia fått vara i bilen då jag jobbat, pga brist på hundvakt och byggarbetare vid huset. Och gissa vad fina lilla Colleen gör då. Hon har åkt med mig och eftersom Gaia varit hos mina föräldrar så kom pappa med henne till bilen lite senare. Då passar Colleen på att rymma och självklart hänger Gaia på. Så pappa fick jaga runt dem på hardtechparkeringen. Som tur är så var inte många bilar i rörelse och området är inhägnat.


klara....färdiga...................och så fortsätter promenaden

     


Gaia

 


Colleen

 

Av Gabriella - 15 december 2011 16:45

Colleen tycker att det är så här man ska sitta i trappor.

 

Av Gabriella - 12 december 2011 18:11

Rufus och husse Georg har varit i Stockholm. Och då måste man ju liksom hälsa på brorsan Louie. Här har jag fått lite bilder från Louies matte Michelle. Bröderna stormtrivdes ihop och vet då minsann hur man lever om.


Louie har halsband och Rufus har sele.

   

     

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards