sippa

Alla inlägg under mars 2013

Av Gabriella - 1 mars 2013 16:27

Gaias favoritlek när vi är ute på promenad. Jag "tappar" vanten och skickar henne efter den.

Av Gabriella - 1 mars 2013 16:17

Idag har Gaia fått egentid med mig, då Colleen följde med pappa till farfars stuga. Vi har varit på skogspromenad i finvädret och klickertränat, nu ligger hon utslagen i soffan. Vi har fått som utmaning i våran studiecirkel att genom klickerträning lära hundarna "snurr". Det är mycket svårt att klicka exakt rätt och att ställa rimliga delmål, men Gaia lyckades. Frågan är om det kommer gå att göra igen när det ska visas upp på söndag.


Bilder från dagen på mitt glada lilla hårmonster, finast av alla =)

 


           


...här kommer hon

         


Av Gabriella - 1 mars 2013 16:15

Grattis Ida Eklund och Chloris. Dem blev Kalix klubbmästare 2012 i lydnad.

 

Av Gabriella - 1 mars 2013 15:44

Colleen var den första barbeten som gick på Grans naturbruksskola, då var hon också den enda. Nu har hennes son Chomper flyttat dit och tagit över hennes plats som granare. Men det har även kommit dit ytterligare en. Lisa heter hon, Ludde Lumps Asa och även Chloris gästspelar där ibland. Det är jättekul att fler barbeter börjar synas på träningsbanorna. Lisa är en jättefin tik och en av dem första barbeter som jag mötte.


"Han har verkligen växt till sig till en ståtlig hane med en sån arbetsglädje jag inte tackar nej till ;-) Tänker inte bara på lydnad och nosarbete utan också t.ex draget. Han försöker göra sitt bästa, med 110% även om det inte alltid blir helt rätt :-) Han är nu mätt till 61cm, och väger 23kg." - Ida Eklund om Chomper



Lisa och Chomper i hundlokalen på Grans naturbruksskola.

 

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards