sippa

Alla inlägg under april 2013

Av Gabriella - 29 april 2013 18:40

Rose-Marie Näslund som har kennel LuddeLumps i Unbyn har nu varit i Finland och parat sina tikar Medusa (Nordic Breeze Hera-G) och Elvira (LuddeLumps Elvira). Jag ser verkligen fram emot när valparna kommer. Det ska bli så kul att få träffa Colleens barnbarn. Elvira är parad med Ulpukans FINUCH Albertti "Arttu". Han är även pappa till 3 valpar som han fick med Elvira 2007. Elvira är parad med Chillichilli.


Elvira och Medusa

 


Nordic Breeze Hera-G "Medusa"

SEUCH Colleen de la Serve de la Chapelle d'Alexandre x LuddeLumps Elvis

HD:A/B AD:0 ögon:ok

cert på utställning

     


FINUCH Ulpukans Albertti "Arttu"

Nelum-Himalis Apricot x Borealii Beau

HD:A AD:0 ögon:ok

Finsk utställningschampion, tränar freestyle

     


Av Gabriella - 29 april 2013 18:14

Colleens dotter Chloris har kommit på 3:e plats som årets arbetande hund 2012. Det är svenska barbetklubben som utser dem bäst presterande barbeterna i Sverige och delar ut priser till dem. Chloris har verkligen varit superduktig och presterat väldigt bra på tävlingsbanorna föregående år, bland annat så har hon tagit titeln LP1 i lydnad och flyttat upp sig till lydnadsklass 2. Stora gratulationer till denna duktiga tjej och hennes duktiga förare Ida.

   

Av Gabriella - 28 april 2013 22:16

Många hjärtliga gratulationer till alla hundar från Colleens gudakull. Nu är dem ju så stora att jag verkligen inte kan fortsätta kalla dem för valpar längre. Men dem kommer ändå alltid vara mina bäbisar.   


Kombinationen mellan Colleen och Elvis vill jag säga är mycket lyckad. Jag har träffat alla individer från den här kullen minst två gånger och flera av dem har jag träffat massor. Alla är jättefina individer med bra mentalitet, väldigt trevliga och sociala. Det  jag skulle önskat är väl kanske att dem haft bättre höftledsstatus, man strävar ju ändå efter att alla ska ha HD: A, fast å andra sidan så är det ju ingen som har sämre än lindrig dysplasi (HD:C), vilket i sig är bra. Både till utseende och personlighet skiljer dem sig mycket från varandra. Alla har sina egna intressen och favoriter som dels formats efter dem människor hundarna lever med, det dem dock alla har gemensamt är att dem är helt underbara. Det temperament och arbetsvilja som jag eftersökte med den här kombinationen är precis det som jag fick i Gaia. Jag anser mig väldigt lyckligt lottad som fick en valp med ett sånt härligt temperament, arbetsvilja och livsglädje.


           

 



Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards