sippa

Alla inlägg under september 2013

Av Gabriella - 30 september 2013 20:15

Gaia har träffat syrran Wilma och hennes lillebror Baltazar (prazsky krysarik). Det var väldigt trevligt att träffa Wilmamatte Monika igen och massa hund och barbetprat blev det. Först gick vi en sväng på stan och sedan fick hundarna busa av sig. Wilma är då allt för gullig och vad hon är snabb och smidig, Gaia hade det tufft att hinna hänga med i svängarna. Precis som Wilma så har även matte slutat äta spannmål. Hon följer nu den paleolitiska kosten som även kallas stenålderskost. Det var läroaktigt att få veta mer om den kosten och jag blev bjuden på köttfärssås och istället för vanlig spagetti så var det squashspagetti. Riktigt gott faktiskt.


 

Av Gabriella - 29 september 2013 20:36

Kan man demonstrera sitt missnöje över att ha fått ett bad på ett bättre sätt än vad Colleen gör? Efter "efterbadet rajset" som alltid kommer så ansåg hon att det bästa man kan göra är att blöta ner mattes säng och det ska då vara den sidan som matte alltid sover på. För att vara lite extra tydlig med sitt budskap så lägger hon rumpan på kudden och det ser nästan ut som hon ska bajsa. Det blir till att byta sängkläder här tror jag.

 

Av Gabriella - 29 september 2013 20:31

Var och köpte en ny pipleksak till hundarna utan att visa den för dem och gömde den i hundväskan. Gaia måste ha blivit nyfiken och undrat vad jag gjort där i väskan och själv gått dit för att undersöka saken. Ut ur sovrummet kommer hon och är så nöjd över att ha fått en ny leksak. Men hon fick inte ha den så länge för jag vill inte lyssna på det där pipet när jag ska sova.


 

Av Gabriella - 29 september 2013 20:08

Jag filmade in det här i fredags när Moijen var på dåligt humör och inte ville bli infångad. Idag var han gladare och kom till grinden så fort han såg mig.    Han var som lite glad ändå, men mycket envis med vad han ville, vilket var att stanna i hagen.


 

Av Gabriella - 28 september 2013 20:00

Colleen blev jätteglad när hon fick träffa fåret och svansen den gick, men efter att ha hälsat lite ledsna hon och hittade andra intressanta dofter.


 


Av Gabriella - 26 september 2013 16:00

En gång när jag var på promenad med Colleen och Gaia var det en kvinna på en balkong som ropade ner till mig och frågade vad det var för ras. Jag tittade upp och hon sa "ja, den med långt hår menade jag inte den korthåriga". Jag förklarade ju såklart då för henne att dem BÅDA är av rasen Barbet.

 

Av Gabriella - 25 september 2013 16:03

Då Gaia fått hänga med på joggingrundorna i veckan så har Colleen fått hitta på lite andra skojigheter. På promenad runt Hertsön stanna vi för att hälsa på fåren (video kommer) och hon fick följa med på ridtur med Moijen. Som jag sagt tidigare så är Colleen väldigt duktig att ha med på ridturer. Ibland springer hon framför och ibland i skogen och ibland går hon bakom. Då hon går bakom hästen är hon så duktig som håller minst en hästlängds avstånd. Precis som man fått lära sig på ridskolan att man ska göra vid uteritter.

     

 

Av Gabriella - 24 september 2013 09:45

Rufus undrar varför husse åker iväg med lillbrorsan Theo och lämnar honom hemma. Rufus tycker faktiskt också det är kul att gå på valpkurs.

 

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards