sippa

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Gabriella - 21 december 2012 12:16

 

Av Gabriella - 21 december 2012 12:00

Hej mitt vinterland, nu är jag här. Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen. Hej mitt vinterland, se månen där. Den lyser kyligt trind på mörka himla pällen. Bjällrans klang nu friden stör när vi genom skogen kör. Bofink uti granens topp, förlåt att vi väcker dig opp. Hej mitt vinterland....


Jag och Gaia har tränat i djupsnö, Colleen totalvägrade. Jag känner igen scenen så klart som om det vore igår. Colleen älskade att plumsa i snö när hon var yngre, då var det Sippan som inte ville med. Med åldern så mognar dem och Colleen har insett att det är mycket lättare att springa runt. Problemet var bara det att det var ett väldigt stort inhägnat område. Colleen sprang snabbt iväg och när hon insåg det sprang hon tillbaka och väntade på att vi skulle komma runt. Vi gick snett genom hela området i djupsnön och tog utsidan tillbaka. Så glad hon blev när hon såg oss igen komma traskande utefter stängslet.


Vi har även lekt lite på en lekplats och kört godissök på en snökulle.

 

             

       

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards