sippa

Alla inlägg under juli 2010

Av Gabriella - 3 juli 2010 22:49

Idag var jag med Colleen till brukshundklubben för att se om hon fortfarande kommer ihåg vad agility är för något, Och nog gör hon det alltid.   


Det var redan en bana uppbyggd och nog tror jag att det är för dem svårare klasserna den var till för det var en hel del trixiga ställen och många byten. Var lite orolig för hur Colleen skulle klara den först, men hon skötte sig hur bra som helst. Hon var väldigt taggad och gick till och med så fort att balansen inte hann slå i marken, utan hon for rakt ut i luften som en raket.


Colleen är väldigt självgående och snabb. Men hon är inte som tex en border collie, utan hon springer med mig hela tiden vilket är väldigt kul. Hon söker efter hindrena och har hela tiden koll på mig.


Min handling behöver dock bättras på för nog blev det en hel del fel från min sida alltid. Jag hinner inte riktigt med Colleen, är lite för mycket inställd på Sippan. Med henne har jag alltid varit tvungen att pusha på och jag har alltid haft gott om tid att se min väg. Om jag blir alltför långsam kan Colleen lätt hamna framför mig och fara åt fel håll.


Colleen är väldigt kul att träna agility med för hon är så följsam, glad och snabb. Hon lyssnar jättebra på mina kommandon, när hon var yngre kunde hon göra så att om jag sa "hoppa" lite för långt ifrån hindret så hoppa hon på en gång, i och med det så landa hon rakt i hindret. Nu har hon lärt sig att bedömma avstånden mycket bättre och hon är väldigt säker på hindrena, river sällan.


Hon är så duktig, min lilla tjej. Förhoppningsvis blir Gaia lika duktig.

Av Gabriella - 2 juli 2010 10:11

        


Ozzy och Dionysos  

 

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards