sippa

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Utställning i Piteå

Av Gabriella - 20 maj 2012 18:44

Det var mycket kul att se så många barbeter på utställningen i Piteå idag. Av Colleens valpar kom 5 stycken. Nordic Breeze Gaia-G "Gaia", Nordic Breeze Artemis-G "Wilma", Nordic Breeze Hera-G "Medusa", Nordic Breeze Apollon-G "Ozzy" och Nordic Breeze Poseidon-G "Rufus". Deras faster LuddeLumps Elvira "Elvira", Clayhill Eloise "Betty", Himling's Exclusive Eycha "Jindah" och Himling's Exclusive Eximir var också med. Colleen de la Serve de la Chapelle d'Alexandre "Colleen" ställde upp i avelsklassen med sina supersnygga döttrar och son. LuddeLumps Bonbon baby "Tindra" och Nelum-Himalis Dimanche "Zidane" var med som åskådare och hejjarklack.


BIR blev Himling's Exclusive Eximir och BIM blev LuddeLumps Elvira. Colleens döttrar fick alla Excellent och ck. Rufus fick Excellent (kommer inte ihåg om han också fick ck) och Ozzy fick Very good. Dem fick alla bra bedömningar och jag är mycket stolt över dem. Sedan visades Colleen, Gaia, Wilma, Medusa och Rufus i avelsklassen. Vi fick en väldigt fin bedömning och domaren tyckte att jag gjort ett mycket bra jobb med fint avelsresultat. I uppfödareklassen bedömdes dem fyra utan Colleen. Även där fanns bara bra saker att sägas i bedömningen. I båda klasserna fick vi förstapris och hederspris. Förväntansfulla väntade vi tills finalerna skulle börja.


....Och där gick allt fel. Som uppfödare tycker jag att jag borde haft bättre koll på reglerna. Jag var helt säker på att det gick bra att man bara visade Colleen och 3 av hennes valpar. Ack så fel jag hade. Det ska alltid vara 4, inte mer och inte mindre. Eftersom Medusa farit hem tidigare så fick vi tyvär inte deltaga i Finalen. Men nu vet vi till nästa gång och det var väldigt kul att bli bedömd som avelsgrupp.


Colleen och Rufus från skogspromenad.

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriella - 25 maj 2016 22:47


Här får ni ett kort filmklipp på valparna, 2 veckor gamla.     ...

Av Gabriella - 24 maj 2016 20:15

Två veckor har gått och alla valpar mår bra och växer fint. De väger nu mer än tre gånger så mycket jäntemot då de föddes. Här får ni lite bilder på de små <3   Min lilla valp :*         röd hane         Gul hane     ...

Av Gabriella - 21 maj 2016 21:31

Valparna är nu 11 dagar gamla och en helt ny värld börjar öppna sig för dem. Det är inte längre bara näsan och känseln som guidar dem fram utan snart kan de även se och höra. När valpar är små kan det nästan se ut som att deras ögon är blå eller har ...

Av Gabriella - 17 maj 2016 20:30

Valparna har nu hunnit bli en vecka gamla. De äter och sover mest och alla har gått upp bra i vikt. De har mer än fördubblat sin vikt på den här första veckan och min lilla tik är fortfarande minst i kullen så hon kommer nog bli en riktig liten tuffi...

Av Gabriella - 11 maj 2016 23:15

Här skulle jag vilja presentera våran lilla valp och alla hennes fem bröder. Dem är 1 dag gamla på alla bilderna.   Våran tjej, utan band. Hon ser ut som en liten hamster på den här bilden, sötnosen        Svart hane med rött band    ...

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards