sippa

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Falköping hösten 2012

Av Gabriella - 23 november 2012 13:36

Här kommer lite uppdateringar från då jag och jyckarna var i Falköping. Vi reste ner med tåg. Allt gick bra, dem var som vanligt jätteduktiga. På vägen ner delade vi vagn med en lapphane och han tyckte att det var väldigt jobbigt för Gaia var på väg in i löpen. I sådana situationer önskar man att det kunde finnas fler än en vagn som hade djurtillåtet. I Stockholm när jag rastade hundarna hände det också att jag råkade gå en omväg när jag skulle tillbaka till tågstationen. Jag hann då stressa upp mig rejält innan jag hitta fram i tid till tåget. Jag var ju inte vilse eller nått, men man blir lite orolig när tiden är knapp.


Elsa, Alicia och Josefin

 


Jag var till sporthallen och hejjade när mina duktiga kusinbarn tävlade i badminton. Även söckersöta lilla Ellen var med i publiken, hon tycker att hennes syster och bror är så duktiga. Det var jättekul att se hur allt var uppstruktuerat. Det första som jag hajjade till på som jag såg var att det var en liten knatte som dömde en match. Då fick jag veta att det är den person som vunnit tidigare match som dömmer nästa. Dem allra minsta kan få hjälp av sina föräldrar. Elsa och Adam är badmintonexperterna på bilderna. Dem kämpa på jättebra.

               


Min galna kusin Alicia och hennes kompanjoner Elsa och Josefin lever rövare. Varför vara tyst och snäll när man istället kan vara glad och galen. Vi har haft kul och hittat på massor med skoj. Kan man ha annat än skoj när man träffar dessa glada brudar. Spökvandring i Åsle tå blev det, där fanns en förbannelse. Det var en bra story dem hade kommit på och dräkterna var bra gjorda. Många blev riktigt rädda. Vi har gjort köttfärssås med smak av curry. Gott blev det faktiskt. Colleen smög upp i sängarna hela tiden fast hon egentligen inte fick det. Sedan låtsades hon att hon var döv för hon ville inte ner. Bio blev det då vi tjejer såg på "Bitchkram". En ganska tjejig, men ändå intressant film. Vi skulle till Skövde äventyrsbad, men fick erfara att det är ett ganska populärt ställe framförallt då barnen har lov. Vi fick en nummerlapp och såg att det var 100 före oss i kö och det verkade som att dem körde med en ut en in så vi drog till Skaras lilla badhus istället. Vi har även filmat in några roligt galna filmer där tjejerna har huvudrollerna. När vi promenerade i parken hände något läskigt. Gaia den lilla filuren sprang ut på den lilla dammen så att isen brast. Jag blev livrädd och var helt förberedd på att springa ut efter henne när jag såg att hon kunde slå sönder isen och ta sig till land. Vi skyndade oss fort in i värmen efter det.


                 



Träff med kusinhundarna, Labrador retriver Molly och Golden Retriver Ronja. Det var mycket bus och stoj. Dock så tyckte retrivrarna att mina svarta banditer var lite för vilda. Gaia låter mycket när hon leker och det drar igång Colleen också. Retriverdamerna stod helt paffa först och titta på dem, till synes verkade dem tro att Colleen och Gaia slogs om liv och död. Labben stämnde in i leken, men Colleen och Gaia ville mest busa själva. Så det blev så att dem delade upp sig svarta för sig och vita för sig.

                                                       

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriella - 25 maj 2016 22:47


Här får ni ett kort filmklipp på valparna, 2 veckor gamla.     ...

Av Gabriella - 24 maj 2016 20:15

Två veckor har gått och alla valpar mår bra och växer fint. De väger nu mer än tre gånger så mycket jäntemot då de föddes. Här får ni lite bilder på de små <3   Min lilla valp :*         röd hane         Gul hane     ...

Av Gabriella - 21 maj 2016 21:31

Valparna är nu 11 dagar gamla och en helt ny värld börjar öppna sig för dem. Det är inte längre bara näsan och känseln som guidar dem fram utan snart kan de även se och höra. När valpar är små kan det nästan se ut som att deras ögon är blå eller har ...

Av Gabriella - 17 maj 2016 20:30

Valparna har nu hunnit bli en vecka gamla. De äter och sover mest och alla har gått upp bra i vikt. De har mer än fördubblat sin vikt på den här första veckan och min lilla tik är fortfarande minst i kullen så hon kommer nog bli en riktig liten tuffi...

Av Gabriella - 11 maj 2016 23:15

Här skulle jag vilja presentera våran lilla valp och alla hennes fem bröder. Dem är 1 dag gamla på alla bilderna.   Våran tjej, utan band. Hon ser ut som en liten hamster på den här bilden, sötnosen        Svart hane med rött band    ...

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards