sippa

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Gabriella - 23 november 2013 21:28

Då jag inte är modig nog att anmäla Gaia till en riktig lydnadstävling så har jag nu tagit chansen att ställa upp i lydnadsklass 1 på en träningstävling. Nu taggar vi inför det och det känns som att det kan gå hur som helst. Det är mest för att se hur hon kommer uppföra sig i ett tävlingssamanhang och för att det är kul som vi gör det här. Vi har tränat massor på apporteringen som vi tidigare haft svårt med och min lilla tös har överraskat enormt på den biten. Men mer träning behövs innan det momentet ska sitta.

Av Gabriella - 23 november 2013 21:12

I måndags lämnade jag in Colleen till veterinären för att ta bort juvertumörer. Dem var tvugna att ta bort två spenar under operationen så Colleen fick ett stort sår som täcker nästan hela magen. På kvällen när hon kom hem var hon väldigt medtagen men redan morgonen efter var hon mycket piggare. Hon får nu en tablett rimadyl morgon och kväll. Såret läker bra och Colleen är pigg. Hon får bara korta kisspromenader nu och det är inte uppskattat. Alltid när man vänder vill hon fortsätta och på hemvägen går hon så sakta och ska lukta på allt. Colleen försöker även dröja promenaderna genom att hålla sig. Hon vet att om hon kissar och bajsar så går vi in igen och det är ju inget kul. Till veckan får vi veta vad provsvaren säger och jag hoppas innerligt att det ska vara bra.

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards