sippa

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Gabriella - 6 januari 2012 14:53


  Colleen "står" då hon hittar något intressant. Ibland med tassen lyft, men oftast så fryser hon bara. Sedan stöter hon eller så förföljer hon "bytet" ljudlöst. Vad hon gör beror för det mesta på vad det är hon ser. Generellt så stöter hon fåglar och driver rådjur och harar.


En sak som jag tyckte var intressant var att hon var väldigt lugn och följsam då jag hade henne lös. Trots att vi var omgivna av kanaler med massor av änder i. I vanliga fall så är änder ett av hennes favoritdjur att stöta och gå efter. Jag drog slutsatsen att hon var trött efter resan och ville hålla sig nära eftersom det är så mycket nytt. Men så går vi förbi en damm till synes utan fåglar i. Då slänger hon sig i vattnet och stöter upp två änder, dem flyger iväg och hon kommer lydigt tillbaka. Min slutsats efter det är att jaktinstinkten tog över då hon upptäkte att dem gömde sig. Huruvida hon såg dem, kände lukten eller om det var båda delarna vet jag inte. Dem andra strunta hon nog i dels för att det var så många av dem och dem verkade helt orädda. Då vi gick på strandpromenad gjorde hon likadant. Gick hellre efter dem måsar som var ensamma.


 lekplatser är alltid lika roliga. Massor med saker att klättra, balansera och åka på, hoppa över, upp på eller krypa under.


Under en promenad i en park hittade vi dem här konstiga blocken. Det tog ett tag innan vi vågade prova dem. Ett barn och hennes pappa fick först demonstrera att dem var säkra att gå på.


   Hihi. Ville att hon skulle titta ut genom "fönstret", men så missförstod hon mig och satte sig i. Colleen har då bra balans som kunde stanna där så jag fick ta mig några bilder.


 Det fanns massor med djur i byarna runt om där jag bodde. Fåren och hästarna dominerade. Men fanns även mycket getter, höns och kor också. (och hundar så klart)


Vid nordiska havet i Castricum zee. Och bakom sandbanken finns lite växtlighet.

     

Vi tog en långpromenad. start hotel fletcher - limmen - castricum - castricum hav - egmond hav - heiloo - hotel fletcher. Det tog ett x antal timmar, men var en väldigt trevlig promenad. Med undantag att det regna ett tag och blåste så man höll på att flyga iväg vid havet. Man ser på bilderna att det var både vind och blött. Efter att jag fått några bilder på mobilen så fick jag knappt ner den i fickan igen för händerna var stelfrusna. Colleen älskar strandpromenader och hon bryr sig inte om att det regnar. Då vi lämnat stranden tog vi en liten rast och jag fick värma mig med cappuchino.

 Vid nordiska havet i Egmond zee. zee - hav


 blött ;)


Och slutligen... min kunglighet på Amsterdams flygplats schiphol på väg hem.

                   

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards