sippa

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Gabriella - 25 januari 2012 20:38

Nu äntligen har jag fixat en hemsida:

http://www.nordicbreeze.n.nu/

Av Gabriella - 25 januari 2012 20:24

I am happy to announce that Colleen is pregnant and will have puppies for 24 February. The father is NL CH Quaciendas Nubie Aqua-Aura "Broen". We checked her today with ultrasound at the veterinarystation and the vet said that she's definitely pregnant. I think she's been more round around her belly and by her behavior she's also change a little. She doesn't eat very well, but she's always hungry and steals food. My parents also gives her food when I leave her for work and she eat better with them. Well, the reason for that might be that they give her more tasty food.


Colleen är dräktig, valparna väntas komma 24 Februari

 

Av Gabriella - 25 januari 2012 20:10

Skulle ut och träna drag idag med Colleen och Gaia. Då Colleen var yngre drog hon mycket bra dem gånger som Sippan också gjorde det, men har annars saknat motivation då ingen är framför. Med Gaia så var det första gången som jag var med. Mor och far har tränat lite med henne i år och säger att hon är duktig. Jag satte elvaåriga brorsan på skidor bakom hundarna och tänkte själv agera "morot". Det visade sig att jag bara var överflödig. Då vi kom till skogen drog dem iväg i full fart efter spåret med min vinglande brorsa efter. Fatta stolt matte jag är. Svettandes sprang jag 20-50 meter bakom dem i princip hela vägen. Gaia har ett väldigt lovande temperament och psyke för just drag, hon älskar det. Colleen blev lite fundersam på vars jag var och ville inte dra lika bra då jag försvann bakom dem, men drog dessto bättre dem få stunder jag orkade hålla tempot uppe. Kan säga att det är jobbigt att springa på skoterspår med en massa kläder xp


Från en annan skogspromenad

   

     

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards