sippa

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Gabriella - 15 januari 2012 21:05

Idag har vi haft valpträff i Öjebyn. Colleen, fem av hennes valpar och även en kompis lilla blandras var med. Dem som kom var Nordic Breeze Apollon-G "Ozzy", Nordic Breeze Poseidon-G "Rufus", Nordic Breeze Chloris-G "Chloris", Nordic Breeze Artemis-G "Wilma" och så klart Nordic Breeze Gaia-G "Gaia".


Vi hade det jättetrevligt med massor av hund och barbetprat. Yvånne Fång som driver hundvis hundskola (www.hundvis.se) höll kurs för oss i massage, stretchning och stresspunktsbehandling. Det var väldigt intressant och något som är både nyttigt och kul att kunna. Jag kände mig väldigt stolt över att se hur bra "mina valpar" uppförde sig. Då massagen började så höll sig alla väldigt lugna och dem verkade då uppskatta den behandling dem fick. Alla är så superfina hundar och det är så kul att träffa dem allesammans. Jag känner mig så grymt nöjd och glad över mitt arbete och resultat av Colleens första kull. Nu hoppas jag att hennes nästa blir lika fin.


Stort tack till Yvånne Fång för den trevliga kursen och fikat hon bjöd på. Det var jättekul att ni som kom kunde komma och att det blev en så trevlig dag med våra härliga hundar.


Yvånne Fång går igenom massagegreppen. Alla våra hundar är tysta, lugna och skötsamma.

   

Kärlek, Monica och Wilma. Berit och Rufus, Gunilla och Gaia... och Fanny med lilla Roffe. Colleen och Gaia, godisgrisarna spanar in Rufus godis.

       


Full focus på matte Ida i väntan på att få ta godisen. Ida visar upp några trick som Chloris har lärt sig. En lättlärd och arbetsvillig tjej som gillar att jobba.

     


Ozzy med husse, Wilma, Rufus. Ozzy och Wilma- här ser man tydligt storleksskillnaden mellan tik och hane. Ozzy är en normalstor hane och Wilma är en liten tik.

       


Colleen med sina döttrar och söner. Från vänster - Ozzy, Gaia, Wilma, Colleen, Chloris och Rufus.

 


...och bara brudarna. Wilma, Gaia, Colleen och Chloris.

 


Av Gabriella - 15 januari 2012 20:58

Nordic Breeze Dionysos-G "Nelson" har skoj ute i januaris vintermörker. Ibland kan snön orsaka problem för våra håriga vänner, framförallt då det är kramsnö.


   

 

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards