sippa

Alla inlägg den 10 april 2010

Bloppis-annons
Av Gabriella - 10 april 2010 17:06

Barbetvalpar väntas i början av Maj.


SE UCH Colleen de la Serve de la Chapelle d'Alexandre


Född: 26/6-07

Mankhöjd: 52cm

Vikt: 21,5kg

HD: A

AD: 0

Ögon: ok 



Ludde Lumps Elvis

 


Född: 11/4-07

HD: B

AD: 0

Ögon: ok


Både tiken och hanen är bra representanter av sin ras. Dem är snälla, sociala och går bra ihop med andra hundar. Barbet även kallad Fransk vattenhund är en ganska ovanlig ras här i Sverige. Rasen är framavlad till att användas vid jakt på sjöfågel, vilket innebär att det är en ras som behöver motion. Barbet är väldigt vänlig och omtyckt av de som träffar den. De älskar att få vara med när det händer saker. Det är aktiva hundar som gärna följer med på en joggingtur, fjällvandring eller tur i båten. Lättlärda och passar utmärkt till olika hundsporter som agility, lydnad och freestyle.



Djur & tillbehör, Säljes - Luleå (Norrbottens län)
Pris:    16 000:-
Telefon:    0722333072
 
Av Gabriella - 10 april 2010 17:06

Som jag skrivit tidigare här i bloggen så stämmer inte Colleen och Elvis officiella stamtavlor. De uppfödare som är väl insatta i rasen vet att det är så, även Svenska barbetklubben. Det jag tycker är dåligt är att inget görs åt det, vi vet alla vad de riktiga stamtavlorna är och ändå blir det så att jag inte får annonsera min kull på Svenska barbetklubbens hemsida. De säger att SKK inte tillåter det för den officiella inavelsprocenten är 10,2%. Men den riktiga är 2,54%. Dem väljer att följa något som de vet är felaktigt, för dem tycker att det är säkrare. Jag undrar varför det är säkrare? Tror nästan att det bara är så att de tycker att det är enklare.


Här kommer Colleen och Elvis riktiga stamtavlor. (Compay är Colleens kullbror)


   


Här kan ni se deras felaktiga stamtavlor


http://www.pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:783804;2:784495&g=5&p=bar&date=iso&o=ajgrep


Av Gabriella - 10 april 2010 16:20

Imorse kom mamma och sa att påskharen varit här och gömt påskägg. Jag blev ju såklart förvånad eftersom påsk redan varit. Men självklart så begav jag mig till mitt rum för att leta reda på det.


Till min hjälp så hade jag ju mina två godisglada vovvar, som inte var sena med att fatta vad som var på gång. "Godis" är ju ett ord som de båda vet vad det betyder. Sippan kunde inte hålla tillbaka sin iver, utan finkammade snabbt rummet. Medan Colleen höll sig till mig, för jag brukar ju annars alltid veta var godsakerna är gömda. Det var ju såklart Sippan som först hittade godiset. Hon har årtals träning av att sno mina syskons godis (aldrig mitt, även om det är fullt synligt och lättåtkommligt), så det var ju inte direkt någon överaskning att hon hittade det först. Eftersom båda hundarna varit så duktiga fick de varsin köttbulle.





Av Gabriella - 10 april 2010 16:08

       

Colleens mage bara växer och växer, men det gör inte att Colleen har lust att ta det lite lugnare. Hon vill fortfarande springa omkring i skogen i hopp om att stöta på nåt rådjur, eller varför inte en hare. För någon dag sedan såg jag första svanen här för i år.Tror den haft lite fel i planeringen för sjöarna och älven är fortfarande täckta av snö och is. Nu har hon också börjat äta mer och jag har nu övergått till att ge henne endast Royal Canin Starter, blandade förut ut det med det foder hon tidigare fått för att göra övergången lättare för magen.



Inne är hon lugn som en filbunke och favoritstället är ju att ligga i soffan förstås.

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards