sippa

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Gabriella - 5 maj 2010 22:02

Här kommer veckobilderna på dem små sötisarna.


Blå hane, vikt: 680g

  


Rosa hane, vikt: 680g

  


Vit tik, vikt: 580g

  


Röd hane, vikt: 680g

  


Vinröd hane, vikt: 520g

  


Brun tik, vikt: 640g

  


Grön tik, vikt: 580g

  


Lila tik, vikt: 680g

  


Mörkblå tik, vikt: 610g

  


Det här jobbet gillade brorsan, inte kan man tacka nej till att hålla i dessa sötisar medan jag tar kort.


  

Idag fick även Sippan sig en närmare titt på gänget. Hon till och med vågade att slicka på en trots att de ser så läskiga ut. För det mesta så vill Colleen att Sippan inte ska vara i valprummet, så vi försöker så gott vi kan med att hålla henne på nedervåningen med hjälp av kompostnät och på nätterna har vi dörren stängd in till valparna. Hon gillar inte att behöva vara borta från matte, men nu har hon ändå börjat fatta lite att Colleen inte tycker att hon är välkommen där.


Colleen har sedan hon blev dräktig börjat älska råa äggulor. Tidigare så brydde hon sig inte så mycket om det fanns i maten eller inte. Nu är äggulorna det första hon äter upp. Idag innan jag gett henne kvällsmat så satte hon sig i köket och gnällde. Jag antog att hon var hungrig så jag gav henne mat. Men hon ville inte äta, utan fortsatte att gnälla. Så jag tänkte att hon kanske ville ut istället. Hon följde mig inte till dörren som hon oftast brukar, utan stanna i köket och fortsatte att gnälla. När jag gett henne en äggula så börja hon äta med god aptit min lilla vovve. Så det var det hon var ute efter.

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards