sippa

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Gabriella - 29 maj 2010 20:14

Idag har småttingarna fått halsband, så adjöss med garnbitar. Ingen av dem små sötisarna protesterade mot de nya banden, utan tog det hela med ro. Tre var tvugna att byta färg och det är vinröd pojke som blivit gul, mörkblå tik är numera ljusblå och vit fick bli grå. Dem andra har kvar sina gamla färger, dock en del i nya nyanser. Idag fixade jag även staketet och grinden så inga valpar kommer ut, än så länge ialla fall. Tror det ska vara säkert nu. Valpisarna har försökt gång på gång att bryta sig igenom, men utan framgång till min lättnad. Nu blir det lättare för mig att hinna torka bort allt kiss och bajs innan det sprids ut, när jag inte längre behöver bära tillbaka rymmlingarna hela tiden.


Idag har Brun tik börjat öva sig i klättring. Hon klättrade upp på en liten transportbur och väl där upp var hon så nöjd och belåten. Grön tik provade på något helt annat, hon försökte att hoppa ut ur valplådan. Hon överskattade då sin hoppförmåga ganska så mycket, blev så att hon hoppa rakt in i väggen istället. Men man måste ju prova allt när mat finns på andra sidan. Min 10 åriga brorsa älskar våra små sötnosar. Idag fick han fungera som klätterställning för dem och småttingarna tyckte det var riktigt kul. Sen visade dem oss att deras luktsinne fungerar utmärkt för dem kan inte längre se in till köket och dem reagera inget på ljudet, men nog märkte dem direkt när stor vovvarna fick sin mat framställd. Då ville dem ut till varje pris och jag var mycket glad över att jag fixat grinden.


Här kommer en del bilder från dagen


                                                        


Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards